Wednesday, May 29, 2013

Memujuk vs Merajuk vs Mengugut : Anakku Masih Berahsia

Akulah umi...akulah isteri...akulah bibik...akulah kaunselor..akulah cikgu....

Ada masanya aku rasa ada yang salah dgn tindakan atau words that I use with my students..Is this a kind of a curse in my life???? Adakah pembalasan Allah supaya aku tidak lepas kata pada anak2 muridku? Just do not know what to feel and do right now,

En suami memang meletakkan salah di bahu aku kerana gagal memantau pergerakan AQ. Adusssss...it's like the bomb exploded on my head...this is too much to take. When he said that, I felt I did nothing to monitor my kids. Am I that bad as a mother???? Selama ni aku rasakan aku adalah umi yang terbbbaik..yang sentiasa amemahami dan sentiasa berusaha untuk memuaskan hati anak2 walaupun apa yang mereka buat yang aku rasakan exceed the limit tetap akan ku tegur....Pleaseeee...they are teenagers...they explore things..they find new friends...Tak pernah remaja ke suami aku ni???? Tak pernah buat benda2 nakal ke masa muda???? atau aku yang terover expose pada dunia remaja?????

Put everything else to the side...although the truth is...my feeling hurts...I sacrifice so many things...yet bila problems pooped in the family...I become the scapegoat...sakit hati..terhiris..tapi..bukan ke aku ni a great mum and a great teacher??? K?alau aku boleh handle budak beratus at the same time..why can't I handle only 3 kids and one en suami???

AQ balik main bola yesterday..aku bau rokok lagi..the question is..sblm ni aku tak pernah bau rokok , kenapa sekarang???? kenapa setelah en suami tegur dia, setelah aku tegur dia...setelah kami beercakap hati ke hati, AQ semakin berani untuk menyatakan pada kami...AQ masih merokok dengan membiarkan bau itu melekat di badannya??? Protest apakah ini??? atau satu cara to say to us...I don't care what u said....If you dare to say things..I will run away again????

No comments:

Post a Comment