Wednesday, May 22, 2013

HIJRAHKU....

Semuanya bermula April 2013...just do not know how..it just sparked in me...terasa diri begitu jauh dengan Penciptaku...terasa diri begitu alpa dengan dunia...aku menambil keputusan..join kelas menaji tajwid, after so long keep postponing the good intention.  Bermulalah kelas Sabtu di Surau KUB jam 9-11 pg bersama Ustazah Sakinah dan 14 lagi ahli jemaah.

Aku mula mengenali jenis2 Mad yang selama ini hanya ku dengar tetapi tidak mengetahui setiap hukumnya dgn terperinci.  We started off with Qiraati 2...it was a lot of fun, perasaan takut, malu perlahan2 ku singkirkan kerana inilah yang hatiku mahu...yang jiwaku inginkan selama ini.  Nampak mudah..bacaan yang selama ini aku sangkakan aku tahu, rasakan aku tahu rupanya ada silapnya....kami belajar dalam tawa, kami mencari ilmu dalam gurauan...hati kami bersatu dengan ayat2 suci Al-Quran....Alhamdulillah....

No comments:

Post a Comment