Sunday, August 1, 2010

students vs teachers vs parents

He just stormed in the office with his wife, followed by another parent and 3 f6 ss...the air was not healthy...it was full of tensed...

>>3 org cikgu mendoakan anak saya tak lulus, macam mn nak lulus???
>>apa cikgu buat dgn duit rm43 yg cikgu kutip utk kem??anak2 saya sampai lapar n dahaga kat sana?
>>cikgu2 boikot anak saya n kawan2 dia..mcm mn nak belajar???
>>budak2 lain jealous tengok anak saya bawa kereta ke sekolah, tu yg semua takl nak kawan dengan dia.

Wow...it's like a bullet train..bla..bla..bla..bla...ok dear parents..lokk and listen here...

>>kalau awak jawab mcm ni, memang awak tak boleh lulus, XXX...>>salahkah cikgu ckp mcm tu bila anak murid jawab hanya 2 soalan daripada 4 yang wajib
>>duit rm 43 tu sebenarnya utk 20 pelajar di kutip hanya rm 2 seorang utk beli makanan ringan...bnyk sgt ke totalnya, mak? ayah???
>>cikgu boycott??? tal ada maknanya...the ss need to play their roles..tak ada cikgu senang2 nk buang anak murid..ingat ni anak kucing ke???
>>jealous???mak..ayah...budak2 lain pun ramai yg bawa kereta, tak hairan pun..

Conclusionnya ialah...parents...do come to school and doiscuss..of course, we want to listen to our kids but then, listen to the teachers' side first..sharing is caring, right??? bukan kah suatu waktu dulu...YOU WERE ALSO IN OUR SHOES??? WHY DONT U UNDERSTAND US???

1 comment:

  1. parents zaman skrg..........sgt2 xphm prgai dorg..

    ReplyDelete